Działania w okresie recesji

Nowoczesne działania rynkowe mają za zadanie przede wszystkim powiększyć udziały w rynku i zyskać przewagę nad konkurentami. Ale tylko i wyłącznie po to, aby tę przewagę przekuć natychmiast w odpowiedni zysk dla właściciela i akcjonariuszy. W świecie wielkich finansów całkowicie oczywistym staje się dzisiaj to, że nie zawsze takie działanie przysparza kłopotów, ale jednak ostatnie lata recesji wywołały na światło dzienne sytuacje, w których wbrew wszelkiej ekonomicznej logice zawyżano wartość firm i całych sektorów po to tylko, aby właściciele i udziałowcy mogli zostać poinformowani o pozytywnym zamknięciu sezonu przez firmę. Często też niezadowoleni z wyników firmy akcjonariusze, którzy liczyli na zysk finansowy z dywidendy, oczekują szybszej poprawy sytuacji finansowej czasami podejmując pochopne decyzje jak odsunięcie prezesa, który radził sobie dobrze. W takich warunkach trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć sobie na pytanie, kiedy to tworzenie strategicznie i mądrze zarządzanej firmy powinno być przedkładane nad wyrabianie milionowych zysków dla udziałowców. Oczywiście znalezienie złotego środka w świecie finansów i globalnej ekonomii nie jest ani trochę proste. A jednak nie brakuje i takich przedsiębiorstw, które są w stanie wprawiać w zachwyt i rynki konsumenckie i swoich udziałowców.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.